DEREOTLU POĞAÇA


Yeşillik sever bir insan olarak hazır evde dereotu varken neden poğaçasını yapmayayım dedim.Tabii benim bücürük  kardeşim de benimle birlikte bir yarışa girdi.Nedeni ise bu poğaçayı yapmaya karar verdiğimizde iftara bir saat olmasıydı.Annem yetişmez yarın yaparsınız dedi ancak ben ve bücürük durur muyuz? sonra bir baktım ki biz iki farklı hamurdan farklı  poğaçalar yapmışız bile bu arada bu kardeşimin ellerinden ilk poğaça tarifi olmuş oluyor. Sizde çocuklarınızla ya da benim gibi kardeşinizle tarifi yapabilirsiniz. Tüm malzemeleri döküp verdim eline o kadar mutlu oldu ki anlatamam.Ama bir replik yazabilirim:
-Abla ben yapabilir miyim?
--Olabilir aslında izin veriyorum yapabilirsin.
-Gerçekten mi? nasıl yani ben şimdi hamura dokunabilecek miyim (yüzünde ki gülümseme ve gözlerindeki merakla ilk poğaçasını yapmış oldu..Vee sonrasında poğaçalar iftara hazır olunca ayrı bir sevinç ve zafer sevinci vardı bücürde:) Neyse tarife geçebiliriz buyurun;
MALZEMELER
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 adet yumurta
yarım demet dereotu
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
3-3,5 su bardağı un 
ÜZERİ İÇİN ; 
yumurta sarısı
YAPILIŞI
 İlk olarak dereotunu  temizleyip ince ince doğrayın.Daha sonra yoğurma kabınıza dereotu dahil tüm malzemelerinizi ilave edin ancak unu yavaş yavaş koyun.iyice kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurun ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsinize ister sade ister içerisine peynir koyarak yuvarlayıp koyun.tüm hamuru şekillendirip tepsiye koyduktan sonra üzerine yumurta sarısı sürün.180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.Fırından çıkarttıktan sonra ilk sıcaklığı geçince yiyebilirsiniz.Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar