GASTRONOMİ HAKKKINDA BİLGİ


Gastronomi son yıllarda çok tercih edilen bölümler arasındaydı hala öyle mi bilmiyorum:)
Yunanca mide ile ilgili "Gastro" ve kanun, kural anlamındaki "Nomos" kelimesinden türeyen "Nomy" kelimelerinin birleştirilmesinden oluşan bir kelimedir.
Yenilebilir tüm ürünlerin hijyeni, yapımı, sunumu ve daha birçok alanında içerisinde bulunduğu bölümdür.İlk yıl yemek yapmak odaklı giderseniz ve  bölümü bu yüzden tercih ederseniz hata yapmış olursunuz.Nedeni ise ilk sene genellikle teorik birçok ders verilir.Eğer yemek yapmak için okumak istiyorsanız bence önlisans programı olan aşçılık okumanız daha  mantıklı olacaktır.Ben kendi eğitim hayatımdan bahsedecek olursam yemek yapmak dışında birçok teorik ders verilmektedir.Örneğin; İstatistik, muhasebe,iş hukuku,maliyet vb birçok ders aldım.Çünkü sizi bir aşçı değilde her alanda bilgi sahibi olan bir işletmeci olarak  eğitim vermek istiyorlar.Çünkü çok fazla çalışma alanınız bulunuyor.
Bu yüzden  gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü mezunlarının mutfakta çalışmak gibi bir zorunlulukları yok. Mezunlar restoran zincirlerinde ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığında denetçi olarak çalışabiliyorlar. Diğer yandan bu bölümü bitirenler köşe yazarlığı yapabilecekleri gibi kendi kitaplarını da yayımlayabiliyorlar. Kısacası yiyecek alanının tümünü kapsayan bir iş yelpazesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü mezunlarını bekliyor.Bu tamamen her bölümde olduğu gibi sizin azminize ve kendinizi geliştirmeniz ile alakalıdır.İnşallah size faydalı olabilmiştir...

Yorumlar

Popüler Yayınlar